Още от основаването си през 1919 г. Citroen комбинира индустриалната си активност с приключения и състезания. През 20-те години основателят на компанията Андре Ситроен изпраща свои екипи на пътешествия в Африка, Азия и Северна Америка – те доказват, че „шевроните“ са достатъчно издръжливи за подобни предизвикателства, и отварят златни страници в историята на автомобилостроенето. Същинската спортната история на марката обаче започва малко по-късно на пистата Монтлери, където модифицирани версии на 8cv, 10cv и 15cv (познати като Rosalies) поставят серия от рекорди – общо 192 в рамките на четири години! Най-забележителното постижение е на Rosalie IV, аеродинамичен едноместен автомобил, който изминава 300 000 километра за 133 дни (при средна скорост около 94 км/ч) със седем пилоти, сменящи се на всеки пет часа.
Началото на рали одисеята е поставено през далечната 1934 г. на „Монте Карло”, когато Франсоа Леко се включва в надпреварата с Traction Avant 11 AL. Леко е първият от цяла генерация „ралиджии”, които превръщат модела в легенда. Oкуражен от този успех, производителят се включва с шест DS19 в „Монте Карло”, но от името на частни лица. Въпреки че един от тях печели победа в класа си, ръководството на Citroen не е доволно от рекламния ефект на състезанието и отказва да формира заводски отбор. Едва победата на триото Колтелиони/Александре/Деросие с по-евтиния ID 19 под ръководството на Рене Котон убеждава ръководството на компанията да създаде заводски отбор. След няколко години този отбор печели почти всяко международно състезание. По победните стъпки на DS тръгва SM, който триумфира на рали „Мароко“ през 1971 г. Купето, истинска икона на автомобилния дизайн, се включва и в „24 часа на Спа“. По-късно щафетата поема СХ, който отбелязва множество победи в дълги ралита.
През 1981 г. Citroen започва да разработва нов състезателен автомобил – малката Visa. Първата Visa Trophy получава хомолагация за група 5 и е използвана като база за Visa 1000 Pistes (1984) от група В. „Мъникът“ обаче се оказва твърде слаб за битката с турбодинозаврите като Audi Quattro. Поради тази причина е лансиран BX 4TC, който също не успява да отбележи сериозни успехи в петте си месеца по трасетата, непосредствено преди забраната на група В.
През 1989 г. състезателният отдел на „шевроните“ е трансформиран в нова организация - Citro
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!