През 2014 г. френската фамилия двигатели PureTech се увеличава с появата на агрегат, оборудван с турбокомпресор – e-THP130, първия бензинов силов агрегат на групата PSA PEUGEOT CITROЕN, който отговаря на нормата Евро 6. Напълно в духа на Crеative Technologie, марката Citroen залага на иновациите и навлиза в нова ера с двигателя e-THP 130 при Citroen C4. Този нов мотор, характеризиращ се с въртящ момент, който се получава при по-ниски обороти и удоволствие от управлението в по-широк диапазон на използване, изразява по нов начин удоволствието от управлението при бензиновите двигатели и прави Citroen C4 по-динамичен. 
Структурата му e с 3 цилиндъра и използваните технологии (турбокомпресор, директно впръскване, променливо газоразпределение…) при този двигател резултираха в мощност 130 к.с. при 5500 об/мин и макс. въртящ момент от 230 Нм при 1750 об/мин. Той е компактен, със значително намалени маса и размери и е съчетан с механичната 6-степенна предавателна кутия. Моторът e-THP 130 разполага с високо ниво на литрова мощност - 80 кВт/л и 190 Нм/л, притежава по-добри характеристики, като в същото време работният му обем е намален. Той позволява да се намалят емисиите на CO2 с 23 % (110 г вместо 143 г) в сравнение със съществуващите 4-цилиндрови двигатели и в същото време предоставя истинско удоволствие от управлението благодарение на високия въртящ момент още от най-ниските режими. 
Горивната система е специално разработена, така че да се извлече най-доброто от използваните от двигателя технологии, намалено е триенето в структурата на двигателя. Буталните болтове са покрити с материал с нисък коефициент на триене DLC (Diamond Like Carbon). Внимание е отделено и на акустичния комфорт. 
При пускането си в продажба двигателят e-THP 130 премина изключително строги тестове - над 25 000 часа тестове, осъществени на стенд за двигател и над 1,6 милиона изминати километра.
Благодарение на усъвършенстваната си концепция Citroen C4 e-THP 130 е икономичен, с разход на гориво при смесен цикъл от 4,8 л/100 км (което е с 23 % по-малко в сравнение с предишното поколение при наличие на мощност, увеличена с 10 к.с.) и се грижи за околната среда, като отделя само 110 г/км CO2. 
За допълнителна информация изтеглете прикачените файлове
 
       Porsche печели повече за всяка продадена кола
      Porsche печели повече за всяка продадена кола
    
     
       Българска роза по европейските рали трасета
      Българска роза по европейските рали трасета
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
 Статии
     Статии   Citroen Видеa
    Citroen Видеa   
    

